Paarse Verfroller
Het leven van een schilder verschilt niet veel van dat van hun kinderen in onderhoud.
Hetzelfde, namelijk zich aankleden, een doel bereiken, en een doel bereiken als het om een schilderij gaat is de “Eis” van de schilder. Daarom moet een schilder het schilderij op de muur aanbrengen, zodat hij het werk kan voltooien in de hoeveelheid tijd die het in beslag neemt.
Een schilder moet de juiste motivatie hebben. Schilderen moet leuk zijn, het moet op tijd af zijn en het moet er mooi uitzien. Voor een schilder geldt dat hij zijn eigen stad kan maken.
Een schilder moet beslissen welk onderwerp op het schilderij komt te staan. Als het schilderij bijvoorbeeld een oorlogstafereel tijdens de Eerste Wereldoorlog wordt, over welke regio moet het schilderij dan gaan? Bij het netwerken met andere schilders zal de schilder ook onderzoeken welke schilderkunst van die tijd is en wat de behoeften van het publiek in die tijd waren.
Een van de belangrijkste aspecten om goed werk te leveren door een schilder is het kiezen van de juiste kleuren. Dit is van vitaal belang voor de algehele uitstraling van het schilderij. De kleur van de verf moet helder genoeg zijn om een sterk statement te maken in het schilderij, dus een donker en indigo gekleurd schilderij zal meestal niet erg goed staan in de categorie beeldende kunst en het publiek bestelt over het algemeen toeristen bij het bekijken van het schilderij. Het kiezen van de juiste kleuren benadrukt de reden van het schilderij, en helpt om en algeheel creatief beeld te creëren.
Een tekening om het schilderij te beoordelen is niet zo belangrijk. Als het schilderij behoort tot de showbusiness categorie, dan zal al het mooie tekenwerk in orde zijn.
Een goede schilder kan leven geven aan het vlees en de ziel van de toeschouwer. Alle goede kunstenaars kunnen een visuele impact op de mensen bereiken die lang zal blijven en dag na dag de aandacht zal trekken.
Een goede beheersing van kleur, is een van de belangrijkste aspecten van een goed schilderij.
Van het schilderij wordt over het algemeen verwacht dat het de aandacht van alle toeschouwers trekt en de bezoeker zal het schilderij snel leren kennen. Dit is de reden waarom het schilderij niet van tijd tot tijd kan worden gevarieerd, of er zou geen mogelijkheid zijn om het laatste deel van het schilderij na het bekijken nog eens te bekijken. Zowel het bevredigen van de kunstenaar als het construeren van het schilderij is over het algemeen het doel van de opdracht, omdat het schilderij het hoofdthema moet schilderen op een bepaalde tijd en voor een bepaalde periode. Daarom wordt in het schilderij het kaderwerk gewoonlijk zo ontworpen dat het verschillende beelden bevat. Het binnendringen van andere beelden kan als willekeurig overkomen, en daarom niet in de compositie werken of het hoofdonderwerp in de weg staan. Een dergelijke aanwezigheid van andere beelden zou de aandacht van de kijker afleiden van het hoofdonderwerp.
De schilderijen moeten zo worden gecomponeerd dat het visueel eenvoudig is, en het schilderij niet ingewikkeld wordt.
Courante beelden worden lineair in het schilderij gekaderd, en zullen het algemene gevoel, de omgeving en de mensen als ontwerp visualiseren. De schilderijen op doek moeten worden gematteerd voor de uiteindelijke montage. De mattering moet dik en vrij stevig zijn om het afgewerkte werk te ondersteunen. Bij slecht weer en wind kan het zijn dat afhang of beplating niet stevig genoeg is om slijtage te weerstaan. Schilderen hangt de hele tijd af van de omgeving. Hoe meer doorkijkjes het schilderij heeft, hoe beter. Ze moeten gelijkmatig in de richting van de zon gericht zijn, zodat het geen ruimtelijke, maar alleen horizontale uitzichten zijn. Uiteindelijk, als je een schilderij bekijkt, moet je intuïtief weten waar alle reacties hebben plaatsgevonden. Het houdt op een goed schilderij te zijn als het niet in positie is voor de compositie.